lørdag 5. juni 2010

A Flowerfull Friday!

Hi cupcakes!

Koser dere dere i solskinnet? I sure do! Igår hadde jeg en travel, men fantastisk flott dag/kveld/natt. Begynte på jobb, før Facehunter-signering på Høyer, før premieren av Sex & The City 2 (nei, jeg er ikke kul nok til å få førpremierebilletter), etterfugt av en sving innom Natt & Dag's sommerfest og Fisk & Vilt. Puh... And all that wearing high heals...

På vei til filmen idag møtte jeg, eller overhørte jeg, selveste frøken Jantelov. Hun var i telefonen, og liret av seg fraser som "Herregud, det er sånt jævla Sex & The City styr idag... Hele Oslo vandrer rundt i strutteskjørt og høye hæler og synes at det er en big deal. Hvorfor pynter de seg sånn for en film?" Jeg følte meg umiddelbart truffet. Ikke at jeg hadde dratt på meg ballkjolen, men jeg hadde for all del lagt en ekstra efford i antrekket mitt - man skal pynte seg for å se Sex & The City. Jeg beklager. Og hva gjør det vel at Oslo for en gangs skyld fylles av fashionistas, riktignok halvparten iført "Carrie-kjolen" fra BikBok til 49 spenn, men samma det. Hvorfor skal det alltid kommenteres negativt at folk i Oslo legger litt ekstra i det når de velger ut hva de skal ha på seg? Fuck you, Jante-jenta, sier nå jeg. Du var garantert bare sjalu fordi du febrilsk satt foran dataen din da billettene ble lagt ut, men uten hell...

Har dere sett filmen? Den har jo selvsagt fått slakt i media, men jeg synes de fleste av dem mangler å kommentere essensen av hvorfor filmen er laget. Til tross for en sinnsykt tynn story og en evig produktplassering, fordelt på 2,5 timer synes jeg den burde sees. Jeg fikk gåsehud av å se jentene igjen. Patricia Field har gjort en upåklanderlig jobb med stylingen, som vanlig, så her er det mye å la seg inspirere av. Det handler ikke om å vinne en Oscar for beste film, det handler om "masse vil ha mer" prinsippet. Det sier sitt at halve Oslo pynter seg, prøver etter beste evne å dra på seg noe Carrie ville godkjent eller gått i selv. Det handler om å ville være disse damene når vi runder 40. Feminismen som en del anmeldere babler om er ikke lenger øverst på agendaen - det er oppbrukt, og emnet har allerede etablert sin plass verden over - i form av serien og at kvinner nå i mye større grad stepper opp! Det dreier seg om en følelse som blir vekket i så sinnsykt mange pikehjerter verden over. Følelsen av å se jentene, identifisere seg med hver enkelt karakter, misunne dem, irritere seg over dem, og absolutely adore them! Det, og å tjene mest mulig penger, er det filmen dreier seg om. De fire damene har blitt kultfigurer, folk elsker å se dem. Så, jeg gidder ikke engang unnskylde at jeg skyver selve storyen til side når jeg sier at jeg likte filmen. Jeg likte den veldig godt! På en annen side, jeg håper dette var siste. De kan ikke dra den lenger nå... Og as for the rumours om at det kommer en tredje film, basert på Carrie og de andres liv FØR Sex & The City - eventuelt med Miley Cyrus i hovedrollen....? Ehh.... Ikke gjør det.....

Til tross for at personen ved siden av meg utga en særdeles merkelig og creepy odør, og jeg holdt på å dævve av tørste under hele filmen, koste jeg meg maksimalt sammen med Frøken Viktoria. Utover kvelden, med noen flasker Cava på Fisk & Vilt, fortsatte jeg å ha det kjempegøy! Og da nattens kjølighet kom, bredte jeg bare min fantastiske jakke, litt Michael Jackson-inspirert, over skuldrene. Fabulous!

Nå må jeg løpe - oppussingsdag idag!

 



Kjole: H&M
Bag: Bowboys Bag
Sko: fra Lille Vinkel sko (fantastiske å gå i)
Hatt: H&M Fashion Against Aids
Smykker: Shoe Lounge, Fashionology, Marc Jacobs & H&M


2 kommentarer:

  1. fantastisk kjære, fantastisk! du er noe av det vakreste jeg vet:)

    SvarSlett
  2. god fotograf ;)

    I love you.

    SvarSlett

comment, please?