torsdag 24. juni 2010

Bergenser VS Topshop.

Men.... 


Dette er kanskje litt old news for noen, men jeg føler et behov for å rette lys mot denne saken. Det dreier seg om navnestriden mellom Topshop og bergenseren Baljinder Singh Pandher. 


Pandher, som sitter på rettighetene til varemerket Topshop, og som selger klær merket navnet her i Norge, sier han ikke vil gi opp disse rettighetene uten kamp mot det britiske selskapet Arcadia's butikk, Topshop, inntog her til lands. 


"Jeg har gjennom min advokat kjempet mot Arcadia i cirka et år, og jo lenger tid det går, desto vanskeligere blir det å komme frem til enighet. Ballen ligger hos dem nå," sier Baljinder Singh Pandher til DN.no. Denne saken kan per dags dato i teorien hindre åpningen av Topshop i Norge dersom partene ikke kommer til en enighet.


Dette er åpenbart et spørsmål om penger, sett fra min side. Jeg har iallefall aldri hørt om det norske merket Topshop... Mulig jeg ikke følger med 100%, men dog... Jeg håper de to partene blir enige slik at Topshop ligger og troner her i Oslo i løpet av 2011. For, as much as I hate to admit it, så har jeg et sterkt ønske om å kunne ta turen innom Topshop uten å måtte fly ut av landet.


Så, kjære Baljinder Singh Pander - Jeg gir deg mer enn gjerne en tier som bidrag mot at du slutter å skape deg og heller bruker energi og krefter til å lage et nytt og eget navn til ditt eget merke. Jeg håper også at du tar imot en pen slant fra Arcadia, ansetter Kjetil Try og starter en heavy profilbygging av ditt splitter nye merke. Og for Guds skyld - la det hete noe annet enn noe som, uansett hvordan du vrir og vender på det, vil bli sett på som en jævlig dårlig kopi av et av verdens største high street merker...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

comment, please?